Korzyści wykorzystania wirtualnego spaceru w Twojej firmie

Obecnie wirtualne spacery są coraz atrakcyjniejszą formą prezentacji oferty celem przyciągnięcia potencjalnych klientów. W szczególności firmy zajmujące się nieruchomościami, hotele, muzea, uniwersytety, szkoły i przedszkola, parki rozrywki, restauracje, kluby fitness oraz większość innych firm może korzystać z wirtualnych spacerów, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów. Wykorzystywanie profesjonalnych tradycyjnych fotografii czy wideo o wysokiej jakości nie jest złym pomysłem, ale wirtualny spacer znacznie efektywniej angażuje potencjalnych klientów, efekt zdalnej obecności klienta w Twojej firmie pozwala na dokładniejsze zapoznanie się z oferowanymi produktami czy usługami.

Oto niektóre korzyści, jakich możesz oczekiwać dla swojej firmy, korzystając z wirtualnego spaceru.


1. Wirtualny spacer jako sposób na natychmiastowe zaangażowanie klienta

Wirtualne spacery to wciąż nowość dlatego osoby odwiedzające Twoją witrynę najpierw zwrócą uwagę na wirtualny spacer, a nie na galerię zdjęć czy ujęcia wideo. Faktem jest, że większość osób jest przyzwyczajonych do oglądania zwykłych zdjęć oraz filmów. Wirtualny spacer w Twojej firmie będzie czymś nowym i interesującym dla wszystkich klientów.

Głównym powodem, dla którego wirtualne spacery są bardziej skuteczne, jest to, że klienci mają pełną kontrolę nad wycieczką.


Zwykłe zdjęcia składają się z wyrywkowych ujęć, które mogą nie oddawać wszystkich szczegółów, a nawet pominąć istotne detale. Z kolei ujęcia wideo nie pozwalają na swobodę oglądania (z wyjątkiem przewijania nudnych treści), a filmowane miejsce musimy obserwować z perspektywy kamerzysty.

Podczas wirtualnej wycieczki widzowie mogą poruszać się i rozglądać pod dowolnym kątem i w dowolnym kierunku. Mogą łatwo przechodzić z jednej sceny do drugiej, aby dokładnie zwiedzić Twoją firmę. Gdy już wybiorą się na wirtualny spacer, będą mieli dokładniejszy obraz rzeczywistej lokalizacji Twojej firmy.

Dlatego nawet jeśli potencjalny klient nie byłby skłonny dokonać zakupu podczas wizyty na stronie internetowej, wirtualny spacer 3D może przyciągnąć jego uwagę i prawdopodobnie uczynić z niego potencjalnego nabywcę.


2. Wizualizacja miejsc za pomocą wirtualnego spaceru

Główną ideą wirtualnego spaceru jest przedstawienie realistycznej wizualizacji miejsca lub dowolnego obiektu. Niemal każda firma może odnieść korzyści wynikające z publikacji wirtualnego spaceru na swojej stronie internetowej dzięki innowacyjnej prezentacji szczegółów oferty.

Do niedawna najbardziej zaawansowane wirtualne spacery składały się z ujęć wideo. Jednak problem z wirtualnymi spacerami wideo polega na tym, że są ograniczone do punktu widzenia i kąta kamery.

Zdjęcia oraz wideo ze względu na swoją ograniczoną formę przekazu mogą wywoływać zupełnie odmienne oczekiwania i wyobrażenia klientów odnośnie miejsc czy szczegółów oferty. Dzięki wirtualnym spacerom możemy uniknąć rozczarowań czy nieporozumień ze strony klientów, którzy inaczej wyobrażali sobie np.: apartament w hotelu, który wydaje się mniejszy czy klienta narzekającego, że chodziło mu o rezerwację stolika na innej sali, itp.


Dzięki wykorzystaniu wirtualnego spaceru Twoi potencjalni klienci będą dokładnie wiedzieć czego mogą się spodziewać gdy odwiedzą Twoją firmę osobiście.

Wirtualny spacer tworzy niemal doskonały obraz miejsca – dowolnej lokalizacji. Wirtualny spacerowicz utrwala szczegóły i detale związanie z odwiedzanym przez niego miejscem, które później idealnie pasują do rzeczywistości.

Niezależnie od tego, czy jest to hotel, park rozrywki, szkoła czy jakakolwiek inna forma biznesu, wirtualny spacer 3D może przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.


3. Jak wirtualny spacer może przyczynić się do wyboru oferty Twojej firmy?

Jak właśnie przeczytaliśmy, wirtualny spacer pozwala na efektowną wizualizację dowolnej lokalizacji. Podczas wirtualnej wycieczki możemy zapoznać się z wieloma szczegółami dotyczącymi danego miejsca lub z detalami oferty.


Wyobraźmy sobie, że potencjalny klient szuka w Internecie dobrej restauracji. Znalazł trzy restauracje, wszystkie mają pozytywne opinie. Którą restaurację ma wybrać? Złóżmy, że wszystkie trzy restauracje mają na swoich stronach internetowych wirtualne spacery. Klient po przeglądnięciu wirtualnych spacerów będzie mógł zdecydować, która restauracja go bardziej interesuje ze względu na układ pomieszczeń, stolików, wystrój, itp. Co więcej wirtualny spacer może być zintegrowany z systemem rezerwacji stolików co pozwala klientowi na rezerwację konkretnego stolika bez "rezerwacji w ciemno”. To samo dotyczy podobnych sytuacji z innych branż jak chociażby branża nieruchomości - zakup domu czy mieszkania.


4. Wirtualne spacery jako sposób ograniczenia niepotrzebnych wizyt w dobie pandemii COVID-19

Wirtualne spacery efektywnie przyczyniają się do ograniczenia niepotrzebnych wizyt oraz tracenia czasu i pieniędzy na oprowadzanie klientów nie wspominając o ryzyku związanym z COVID-19. Wirtualny spacer umożliwia klientom na zdalne zwiedzanie Twojej firmy. Pozwoli to potencjalnym klientom dokładnie sprawdzić i wybrać ofertę spełniającą ich oczekiwania. W rezultacie na realne wizyty będą się umawiać głównie ci klienci, którzy są już zainteresowani Twoją ofertą. Świetnym przykładem może być zrealizowany przez nas wirtualny spacer dla Kanadyjskiego Przedszkola i Szkoły w Warszawie.


Wirtualny spacer umożliwił rodzicom podjęcie decyzji odnośnie zapisania swoich pociech do tej właśnie placówki. Dzięki wirtualnej wizycie rodzice oraz przyszli uczniowie mogli zapoznać z układem klas, ich wyposażeniem oraz innymi szczegółami oferty.


Oto przykładowa lista branż, w których wykorzystanie wirtualnych spacerów może przynieść wymierne korzyści:


Nieruchomości | Hotele | Restauracje | Kasyna | Galerie Sztuki | Domy Mody | Domy Weselne | Centra Konferencyjne | Salony Samochodowe | Sklepy Akwarystyczne | Sklepy z Antykami | Galerie Handlowe | Teatry | Salony Meblowe | Zabytki | Turystyka | Kluby Fitness | Uniwersytety | Szkoły | Przedszkola | Fabryki | Korporacje | Parki Rozrywki | Lotniska | Muzea | Szpitale | Sklepy Ogrodnicze |


To tylko niektóre branże jakie mogą wykorzystywać wirtualne spacery do promowania swojej oferty. Masz pomysł na wirtualny spacer w swojej firmie? Skontaktuj się z nami, a my pomożemy go zrealizować.